Ігри доручення для дитячого садка

 

Игры поручения для детского сада

«Розклади по порядку». Дидактична завдання. Вчити визначати послідовність подій, бачити часові рамки своєї діяльності; закріпити і уточнити уявлення про те, який режим дня у дитячому садку, чим займаються діти в залежності від часу доби і в якій послідовності. Мотивація. Дії з картинками: їх треба розкласти по порядку, так щоб дітям в дитячому саду жилося добре. Ігрове правило. Розкласти картинки у певному порядку, розповісти про те, що роблять діти в дитячому саду спочатку, що потім. Ігрове дію. Розкладання картинок по порядку. Матеріал. Картинки, що зображують різні види діяльності в дитячому саду. Методичні рекомендації. Можна запропонувати дітям наочну модель, умовно зображає всі моменти життя в дитячому саду.

 

«Спорт – це здоров'я». Дидактична завдання. Закріплювати знання про те, що фізкультура і спорт роблять людину здоровою, різні види спорту сприяють тренуванні різних фізичних якостей; вчити визначати взаємозалежність явищ. Мотивація. Прагнення дізнатися більше про спортсменів, бажання бути здоровим. Ігрове правило. Розкласти картинки із зображенням різних видів спорту, спортсменів з яскраво вираженим розвитком різних груп м'язів. Ігрове дію. Зібрати картки лото в правильній послідовності. Матеріал. Дрібні картинки – види спорту; великі – спортсмени. Методичні рекомендації. Можна запропонувати дітям наочну модель залежності видів спорту та розвитку певних груп м'язів.

«Що корисно, а що ні». Дидактична завдання. Закріплювати знання про те, що правильний і здоровий спосіб життя робить нас здоровими; про те, що шкідливо для людини. Мотивація. Бажання бути здоровим. Ігрове правило. Розкласти картинки на дві групи, позначені умовно «здорова людина» і «хвора людина»: в одну – картинки з правильним способом життя в іншу – з неправильним. Ігрове дію. Розкласти картки на дві групи. Матеріал. Картинки, що зображують здоровий спосіб життя: загартовування, умивання, обливання холодною водою, заняття спортом і т. д. Картинки, що зображують порушення здорового способу життя: кутание, одяг не по сезону, рясне харчування, поганий апетит і т. д.

«Знайди помилку». Дидактична завдання. Закріплювати знання про сім'ю; визначати різні і однакові характеристики членів сім'ї. Мотивація. Бажання знайти помилку. Ігрове правило. Знайти помилки на картинках, де зображені всі члени сім'ї за певним заняттям. Ігрове дію. Діти розглядають картинки і знаходять помилки типу: бабуся грає в іграшки, тато не хоче робити уроки і т. п. Матеріал. Сюжетні картинки із зображенням членів сім'ї за різними заняттями, в яких навмисно допущені помилки. Методичні рекомендації. Можна запропонувати дітям намалювати моделі з умовним зображенням усіх членів родини та тих видів діяльності, які їм властиві. Другий варіант: ті види діяльності, які для них характерні, але якими вони займаються.

«Хто на кого схожий?». Дидактична завдання. Вчити визначати різні і однакові зовнішні риси людей, порівнювати їх між собою; розуміти, хто на кого схожий. Мотивація. Бажання дізнатися, хто на кого схожий. Ігрове правило. Визначити, хто чий родич; розділити всі картинки або фотографії на дві сім'ї, припустивши, хто з них мама, тато, бабуся, дідусь і т. д. Обґрунтувати своє рішення. Ігрове дію. Розкласти картки або фотографії на дві групи. Матеріал. Картки або фотографії двох сімей, члени яких мають певну зовнішню схожість: колір волосся, колір очей, ріст і т. д. Методичні рекомендації. Можна запропонувати дітям умовно позначити характерні ознаки кожної сім'ї.

«Хто як працює?». Дидактична завдання. Вчити порівнювати трудову діяльність людей різних професій, формувати уявлення про те, чим займаються люди розумової праці, люди мистецтва; що таке фізична праця. Мотивація. Навчитися вирішувати задачі класифікації. Ігрове правило. Класифікувати професії на три групи (зазначені вище), обґрунтувати своє рішення. Ігрове дію. Розкласти картинки на три групи (люди розумової і фізичної праці, люди мистецтва). Матеріал. Картинки, що зображують людей різних професій. Методичні рекомендації. Можна запропонувати дітям придумати умовні позначення для кожної з груп, подумати, як розділити ці картинки іншим способом, тобто знайти різні способи класифікації (жіночий та чоловічий праця, праця з людьми і машинами тощо).

«Кому служать прилади-помічники?». Дидактична завдання. Вчити впізнавати предмети за зовнішнім виглядом, формувати уявлення про їх призначення; вчити впізнавати по зовнішньому вигляду людини рід його занять. Мотивація. Бажання знайти пару. Ігрове правило. Визначити, у кого які помічники. Ігрове дію. Розкласти картинки попарно: кому служить даний прилад-помічник. Матеріал. Картинки з зображенням приладів-помічників (пилосос, праска, коса тощо) і людей, що працюють з вищевказаними приладами.

«Що виражає обличчя?». Дидактична завдання. Вчити впізнавати ситуації і складати судження про них за заданими ознаками; дізнаватися основні емоції: здивування, любов, радість, щастя, гордість, гнів, страх, образу, смуток. Мотивація. Бажання вирішити поставлену задачу. Ігрове правило. Визначити тип особи, емоційно відповідає даній ситуації. Ігрове дію. На картинках з ситуаціями є люди, особи яких художник «забув» домалювати. Діти знаходять з наявних зразків підходить для ситуації особа, обґрунтовують свій вибір. Матеріал. Сюжетні ілюстрації типу «Хто кого ображає?», «Хто кого зустрічає з квітами?», «Хто на кого сердиться?» і т. п. Методичні рекомендації. Можна запропонувати дітям подумати і зобразити особи з умовно вираженими емоціями, потім використовувати ці символи в грі.

«Чим відрізняються ці люди?». Дидактична завдання. Закріплювати знання про те, що люди можуть відрізнятися кольором шкіри, кольором і фактурою волосся, розрізом очей, фігурою; можуть по-різному одягатися, говорити на різних мовах; навчити дітей порівнювати людей. Мотивація. Бажання розглядати різних людей, знаходити відмінності і подібності між ними. Ігрове правило. Розкласти картинки на групи, обґрунтувати принцип їх розподілу (по статі, віку, расової приналежності і т. д.). Ігрове дію. Розкладання картинок на групи. Матеріал. Картинки із зображенням людей різної раси, різної статі, віку і т. д. Методичні рекомендації. Запропонувати дітям придумувати умовні позначення для кожної групи.