Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення

Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення

 

Дитячі психологи кажуть, що існує взаємозв'язок між мовою і дрібної моторики рук. Дрібну моторику розвиває пальчикова гімнастика. Малюк з батьками промовляє маленькі віршики, супроводжуючи кожну нову фразу простими рухами пальчиків. Такі прості вправи добре розвивають пам'ять і уяви, а кисті рук і пальці здобуваю податливість і гнучкість. Дуже добре, що малюк сприймає вправи як гру і з великим задоволенням виконує всі вказівки.

 

 

Вправа «Ми січемо капусту»

Пальчиковая гимнастика для развития речи

Кожну фразу повторюємо два рази.

Ми січемо капусту, рубаємо! (малюк зображує рубають руху, рухаючи прямими долонями вниз і вгору)

 

Ми капусту ріжемо, ріжемо! (ребром долоні водимо, назад, вперед)

 

Ми капусту солимо, солимо! (збираємо пальчики в пучку)

 

Ми капусту тиснемо, тиснемо! (стискаємо і разжимаем кулачки)

 

Ми морквину тремо, тремо! (праву ручку стискаємо в кулачок і рухаємо її вниз-вгору вздовж прямої долоні лівої руки).

 

Вправа «Печемо пироги»

 

Тісто мнемо, мнемо, мнемо! (дитина по черзі «тисне» кулачками уявне тісто)

 

Тісто тиснемо, тиснемо, тиснемо! (малюк різко стискає пальці в кулаки і розтискає їх, спочатку, водночас, потім по черзі)

 

Пироги ми спечемо! (руками «ліпимо» пироги, як би перекладаючи з однієї руки в іншу)

 

Вправа «Замочок»

 

На дверях висить замок (з'єднайте руки в замок, переплітаючи пальці)

 

Хто б міг його відкрити?

 

Покрутили, (повертаємо замочок, не розчіплюючи пальців)

 

Потягнули, (розводимо руки в різні сторони, пальчики раніше зчеплені)

 

Постукали, (долоні плескають один про одного, пальці при цьому залишаються в замку)

 

І відкрили! (расцепляем пальці)

 

Вправа «зайчик з барабаном»

 

Вказівний і середній пальці підняті вгору (це вуха зайця), мізинець і безіменний пальці притиснуті до долоні. Великий палець стукає по безіменного і мізинця.

 

Барабанить зайчик в барабан.

 

Там-там-там. Там-там-там.

 

Вправа «Ноги йшли по дорозі»

 

Великі ноги йшли по дорозі топ-топ-топ (на кожен «топ» повільно ставимо на поверхню столу по черзі праву і ліву руку, зображуючи руху ніг)

 

Маленькі ніжки бігли по доріжці топ-топ-топ, топ-топ-топ (рядок читається в більш швидкому темпі, вказівний і середній пальці руки пересуваються по поверхні столу, імітуючи біг)

 

Вправа «Хлопчик-пальик»

 

Пальці рук стиснуті в кулачок. На кожен рядок вірша дитина розгинає (за допомогою іншої руки) по одному пальчику

 

Пальчик-хлопчик, де ти був? (піднімаємо великий палець і звертаємося до нього)

 

З цим братиком в ліс ходив. (розгинаємо вказівний палець)

 

З цим братиком щі варив. (розгинаємо середній пальчик)

 

З цим братиком кашу їв. (розгинаємо безіменний пальчик)

 

З цим братиком пісні співав. (розгинаємо мізинчик)

 

Потім руки можна поміняти.